2013년 4월 29일 월요일

SKINFOOD Royal Honey Glow Starter SPF15 PA++ Review


SKINFOOD Royal Honey Glow Starter SPF15 PA++ Review


SKINFOOD Royal Honey Glow Starter SPF15 PA++


스킨푸드 로열허니 꿀광 스타터 SPF15.PA++용량 : 30g

피부에 촉촉한 윤기를 부여해 메이크업의 밀착력을 높여주는
스타터제품으로 피부결을 탱탱하고 매끈하게 연출해주는 고보습 꿀광 베이스

SKINFOOD Royal Honey Glow Starter SPF15 PA++ Volume: 30g

It's a high-moisturizing gloss base that makes the skin flexible and smooth as a starter product  that enhances the makeup's level of adhesion by providing the most glossiness to the skin



요새 완전 인기인 스킨푸드의 로얄허니라인!
기초에서 히트를 치고, 베이스라인도 이어서 출시되었는데요.

요새 베이스를 이것저것 써보는 중이라 이것도 일단 집어와봤어요!ㅋㅋㅋ
제가 제일 좋아하는 베이스는 로라메르시에인데-,-
그거도 몇 통쓰니까 자꾸 갈아타고싶어서ㅋㅋㅋㅋ
일단은 저렴이부터 하나둘씩 섭렵하는 중이에요...
저는 그냥 파데만 잘먹으면 되거든요. 별로 피부톤보정이나 이런거 안바래서.
각질뜨는거만 줄여주고, 파데만 잘 먹게해주면 그걸로 베이스에는 만족하는 사람이라(..)

This is a product among the Skinfood Royal Honey series that is extremely popular these days!
It has been released after the big success of the basic cosmetics and the baseline. 

I bought this because I am trying out many different base products these days. LOL
The base that I like the most is Laura Mercier,
but I wanted to change the product after having used several bottles. LOL
I am currently trying out the cheap products. 
For me, the foundation has to take well and that's probably it. I don't really expect it to correct my skin tones or anything. I am generally satisfied with the base when it reduces the dead skin cells and when it makes the foundation take well. 




제조는 아이피어리스입니다.
스킨푸드는 피어리스화장품에서 나오는 로드샵이죠ㅋㅋㅋ
제품 설명 그냥 좀 읊어보자면....피부 보습을 지켜주고 
은은한 꿀광효과를 연출해주는 꿀광베이스라고합니다.
일단은 SPF15/PA++로 자외선 차단지수는 가벼운 편.

The product's manufacturer is Ipeeres. 
Skinfood is a road-shop brand of Ipeeres. LOL
Let me briefly summarize the product description that's written on the product. 
It's a glossy base that protects the moisture on the skin and a base that creates a delicate glossy effect.The level of protection for ultraviolet rays is SPF15/PA++. I guess the protection level is quite light. 


사이즈는 요정도! 용량은 30g이에요.
스킨푸드는 근데 진짜 디자인은 귀엽게 잘뽑는거같아요ㅋㅋ
뭐 물론 요새 용기나오는거보면 우리나라 로드샵 수준이 진짜 많이 올라가긴했지만요ㅋㅋ
다른 브랜드들도 그렇고, 나날이 용기 디자인이 일취월장ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ

This is how big the product is. The volume is 30g. 
I personally think Skinfood's product designs are really cute. LOL
It seems like the level of South Korean road-shop brands have developed greatly these days. 
The product designs of these road-shop brands are getting better everyday. LOL




밀봉씰이 붙어있습니다. 아참, 이 제품은 별도의 박스용기는 없어요.

The virgin seal is on the lid. This product doesn't have a separate box. 



입구는 좁은편이라 양조절하기 편하고, 튜브형이라 가벼워서 좋아요.

It's very easy to control the amount that comes out because the mouth is quite narrow. 
It's also very nice because it's a tube-type product. 





딱 보이는 그대로 촉촉하게 그 다음에 바를 파데나 비비가 잘먹게 해주는 제품.
별도의 피부결 보정이나 톤보정은 거의 안된다고 보시면 됩니다.
제품 설명에는 피부결을 매끈하게...라고했는데, 
사실 보습이 잘되는 제품 발라놓으면 약간은 다 되잖아요ㅋㅋㅋㅋㅋ
촉촉하면 푸석한거보다 당연히 피부결 매끈해지죠................뭐 그런 당연한 이야기를(..)

저는 요런 스타일의 베이스를 좋아해서 진짜 팍팍 막 바르거든요ㅋㅋㅋ
워낙 얼굴이 각질이 잘 떠서...차라리 기름이 좀 도는게 나은 사람이라ㅠㅠㅋㅋㅋ
매장에서는 아주 조금만 바르라고 막 그러던데....
건성이면 좀 넉넉하게 발라도 크게 무리 없을 거 같아요.
사실 바르고 위에 파데바르면 꿀광이나 이런거 거의 모르겠다는.....
ㅋㅋ펄도 없구요. 보기엔 큰 차이가 없는 제품이다보니ㅋㅋ
뭐 저처럼 푸석한 건성이면 이게 좀 촉촉하니까 
그거에 의해서 덜푸석해보이는 효과는 있을지 모르지만요.

여하튼 저는 좋아해서 잘쓰고 있는데 
향이 너무 구려서 미칠거같아요ㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠ
그냥 손등에 테스팅했을 땐 몰랐는데!! 
얼굴에 바르니 돌아버릴 지경ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ
진짜 펴바르면 뭔가 구리구리한 침냄새같은게 나요(..).......................
이게 대체 무슨 냄새야ㅠㅠㅋㅋㅋㅋ
향에 별로 안민감한 사람이라 차라리 대놓고 
화장품 냄새 찐하게 풍기는거도 잘쓰는데 이건 냄새가 진짜...


테스팅 하실 때 손등 전체에 잘 펴바른 다음에 냄새맡아보고 구입하시길 바랍니다^^

As you can see it in the photograph, it's a product that makes the BB cream or foundation to get absorbed into the skin very well. The product description said that it's a product that makes the skin smooth. Well.. As you may know, most moisturizing products have that such effects to a certain extent. LOL You skin becomes smooth when it's moist. It's a natural thing you know..

I usually apply a lot of these products on my skin because I really like bases like this. 
My face has a lot of dead skin cells and I rather prefer having oil on my face.
The clerk at the store told me to apply only a little. But don't think it would be a problem even though you apply a lot if you have dry skin. In fact, I didn't really see the gloss on my face when I've applied the foundation on the top. It also doesn't have any pearls in it. It would make your face less rough and dry if you have a dry skin like because this product makes your skin a bit moist. 

Anyway, I am using this product quite well, but the cheap smell is making me go crazy. 
I didn't know that it was this bad when I tested on the back of my hand, but it was really bad when I applied it on my face. LOL It sort of smell like spit when you apply it on your face. 
I mean.. what on earth is this smell? LOL
I usually use cosmetics that have strong smell because I am not very sensitive to smell. 
But the smell of this product is really awful. 

I encourage you to test the product on the back of your hand before buying them. :)









1/3이상 쓴 이니스프리 메니랄 피팅 베이스랑 비교!
사진에서만 봐도 제형이 이니스프리가 좀 더 가볍죠ㅋㅋㅋㅋㅋ
궂이 비교하자면 이니스프리가 더 수분크림같고, 스킨푸드는 일반 크림에 가까워요.
지성이나 복합성이라면 이니스프리가, 건성이라면 스킨푸드가 더 쓰기 좋지않을까합니다.

저는 여름에 이니스프리 되게 잘썼는데, 
날이 추워지고 건조해지니 저한테는 조금 부족한 느낌이더라구요.
수분>유분인 느낌이 강해서인지몰라도....근데 이러니저러니해도 향은 훨 낫네요.
아빠 스킨냄새가 침냄새보다는 낫잖아요...................?

Comparison with the INNISFREE Mineral Fitting Base. 

As you can see it in the photograph, the INNISFREE's texture is lighter. 
INNISFREE is more like a moisturizing cream and SKINFOOD is more like an ordinary cream. 
I personally think INNISFREE should match well on those people who have oily skin or combinatino skin and SKINFOOD would  match better on those people who have dry skin. 

I used INNISFREE quite well during summer.
But I needed something better when the weather got cold and dry. 
I think this product has a way better smell. Perhaps it's because it has more moisture than oil.
Well.. The smell of your dad's skin is better than the smell of spit, right?






댓글 없음:

댓글 쓰기